Příběhy dětí

Naše bezplatná právní poradna za svou existenci od roku 2015 pomohla už stovkám dětí a jejich rodinám.

Přinášíme vám příběhy některých z nich. David a Dominik jsou bratři, kteří oba mají poruchu ADHD. Přestože projevy dětí se syndromem hyperaktivity mohou být často pro jejich okolí náročné, má smysl s nimi pracovat v běžném kolektivu a nevyčleňovat je z přirozených sociálních kontaktů. Že lze takové děti dobře integrovat do běžné školy tak, aby to bylo prospěšné pro obě strany, ukazuje právě jejich příklad. Společným úsilím rodiny, školy a přímé pomoci Spoluškoly se dnes starší syn Dominik bezproblémově vzdělává na druhém stupni základní školy a mladší Davídek po prvotních peripetiích navštěvuje svou spádovou mateřskou školu. Celý příběh si můžete přečíst zde.

Dalším příkladem je příběh Michala s těžkým postižením, který navštěvoval speciální základní školu. Ta v souvislosti s omezením podpůrných opatření ve speciálních školách od ledna 2020 odmítla Michalovi poskytovat i podporu, na kterou měl nadále nárok. I tady pomáhala poradna Spoluškoly po celou dobu řešit problémy chlapce a jeho rodiny. Celý příběh najdete zde.

S čím se setkávají děti, které potřebují podporu ve vzdělávání, si přečtěte v našich dalších příbězích.

Příběhy rodičů: Pro školu nic  není problém

Příběhy rodičů: Pro školu nic není problém

Někdy dokonce hledají, řešení ještě než to přání stačíte vyslovit, říká maminka dívky se zdravotním omezením. Bára je drobná desetiletá dívka. Když není ve škole, tráví většinu svého volného času se...

číst více
O dívce, která nezapadá do systému

O dívce, která nezapadá do systému

Emma má poruchu soustředění, ADHD a ze strany ŠPZ jí byl hned zkraje školní docházky přiznán druhý stupeň podpůrných opatření. Její příběh je především o tom, jak to vypadá, když škola nechce dělat...

číst více