Příběhy dětí

Naše bezplatná právní poradna za svou existenci od roku 2015 pomohla již stovkám rodičů, resp. jejich dětí.

Přinášíme vám příběhy některých z nich. Jedním je např. patnáctiletý Adam s Aspergerovým syndromem, který byl kvůli svému náročnému chování vyčleňován z výuky a strávil téměř rok nedobrovolně v domácím vzdělávání. Nakonec se podařilo chlapce umístit zpět do školy a upravit jeho podpůrná opatření tak, že se mu začalo dařit. Celou situaci pomáhala rodičům řešit právě poradna Spoluškola, z. s. Celý příběh si můžete přečíst zde.

Dalším příkladem je příběh Michala s těžkým postižením, který navštěvoval speciální základní školu. Škola v souvislosti s omezením podpůrných opatření ve speciálních školách od ledna 2020 odmítla chlapci poskytovat i podporu, na kterou měl nadále nárok. I zde pomáhala poradna Spolu po celou dobu řešit problémy chlapce i jeho rodičů. Celý příběh najdete zde.

S čím se rodiče dětí, které potřebují podporu ve vzdělávání setkávají si přečtěte v našich dalších příbězích.

Speciální škola v Ostravě skvěle zvládá Ládíkův atypický autismus, maminka má ale obavu ohledně střední školy

Speciální škola v Ostravě skvěle zvládá Ládíkův atypický autismus, maminka má ale obavu ohledně střední školy

Jedenáctiletý Ládík je veselý kluk, který si rád hraje s kamarády a moc rád chodí i do školy. Jeho příběh ale nebyl vždy jednoduchý. Když mu byly zhruba tři roky začal vykazovat určité odchylky ve vývoji. Maminka Katka si všimla, že nekomunikuje jako ostatní děti a má potíže zapojit se do běžných činností. Po několika vyšetřeních byl Ládíkovi diagnostikován atypický autismus a lehké mentální postižení. Tato diagnóza s sebou přinesla řadu výzev, především v oblasti vzdělávání.

číst více
Dostane Lukášek ve školce šanci?

Dostane Lukášek ve školce šanci?

V Praze jsou dlouhodobě problémy s kapacitami mateřských škol. Ale i když dítě po třetím roce do předškolního vzdělávání přijmou ve vaší spádové oblasti, ještě nemusíte mít vyhráno. Pokud má totiž nějaké zdravotní omezení a potřebuje v některém ohledu speciální přístup, asistenta pedagoga nebo jiné podpůrné opatření, můžete se setkat ještě dnes se snahou o jeho vyloučení z prostředí běžné mateřské školky.

číst více
Nadání a hendikep – základem podpory ve škole má být respektující přístup

Nadání a hendikep – základem podpory ve škole má být respektující přístup

Příběh Karolíny B. a jejího syna Adama se zdá být ilustrativním příkladem toho, jaké limity mají české školy v podpoře dětí s nadáním a specifickými vzdělávacími potřebami. Adamovi je 12 let a chodí na běžnou základní školu v Praze. Je to už druhá základní škola, kterou navštěvuje. Po špatných zkušenostech na prvním stupni se Adamova maminka na konci páté třídy potom, co se syn nedostal na víceleté gymnázium, rozhodla pro změnu základní školy.

číst více
Příběhy rodičů: Pro školu nic  není problém

Příběhy rodičů: Pro školu nic není problém

Někdy dokonce hledají, řešení ještě než to přání stačíte vyslovit, říká maminka dívky se zdravotním omezením. Bára je drobná desetiletá dívka. Když není ve škole, tráví většinu svého volného času se...

číst více