Aktuality

Ptáte se nás: Co může škola dělat v případě, že podpůrná opatření doporučená PPP nedostačují?

Ptáte se nás: Co může škola dělat v případě, že podpůrná opatření doporučená PPP nedostačují?

Dítě potřebuje ve škole nepřetržitý dohled (napadá ostatní, včetně asistentky pedagoga). V Doporučení od pedagogicko-psychologické poradny (PPP) má stanoven třetí stupeň podpůrných opatření, včetně asistenta pedagoga (AP) na 27 hodin. Výše hodin AP ale nepokryje ani vyučování, natožpak školní družinu. I když jsme potřebu přítomnosti asistenta pedagoga po celou dobu vyučování konzultovali s pracovnicemi z PPP, vydané Doporučení to nereflektuje. Co můžeme udělat?

číst více
Kulatý stůl Spoluškoly: Přijdou školy o část asistentů pedagoga a zranitelné děti o podporu?

Kulatý stůl Spoluškoly: Přijdou školy o část asistentů pedagoga a zranitelné děti o podporu?

Spoluškola, nevládní organizace poskytující bezplatné právní poradenství rodičům v oblasti školského práva, pořádala ve spolupráci s Martinou Ochodnickou, místopředsedkyní Výboru pro sociální politiku a Renátou Zajíčkovou, členkou Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Sněmovny kulatý stůl s názvem Budoucnost asistentů pedagoga v českých školách. Mezi řečníky vystoupili zástupci ministerstva školství, České školní inspekce, Kanceláře veřejného ochránce práv, škol, školských poradenských zařízení a další odborné veřejnosti.

číst více
Ptáte se nás: Můžu žádat základní školu o vypracování IVP ze zdravotních důvodů?

Ptáte se nás: Můžu žádat základní školu o vypracování IVP ze zdravotních důvodů?

Můžu žádat základní školu o vypracování IVP ze zdravotních důvodů pro syna? Vzhledem ke svému zdravotnímu stavu není schopen účastnit se výuky celý týden. Mohl by chodit do školy jen na naukové předměty některé dny v týdnu? Ostatní předměty by měl v rámci domácího vzdělávání a chodil na přezkoušení, nebo vypracovával zadané úkoly. Pokud je to možné, je potřeba vyjádření lékaře, případně jaké dokumenty mám doložit?

číst více
Nadání a hendikep – základem podpory ve škole má být respektující přístup

Nadání a hendikep – základem podpory ve škole má být respektující přístup

Příběh Karolíny B. a jejího syna Adama se zdá být ilustrativním příkladem toho, jaké limity mají české školy v podpoře dětí s nadáním a specifickými vzdělávacími potřebami. Adamovi je 12 let a chodí na běžnou základní školu v Praze. Je to už druhá základní škola, kterou navštěvuje. Po špatných zkušenostech na prvním stupni se Adamova maminka na konci páté třídy potom, co se syn nedostal na víceleté gymnázium, rozhodla pro změnu základní školy.

číst více