Aktuality
Tisková zpráva: Zrušení PO „další pedagogický pracovník“ ohrozí vzdělání znevýhodněných dětí
Odborná iniciativa Neberme školám asistenty vyjadřuje vážné obavy z navržené změny školského zákona, která ruší podpůrné opatření (PO) „další pedagogický pracovník”. Tento zásah ohrozí znevýhodněné děti s vysokou potřebou podpory, jejich rodiny i školy. Návrh novely přináší výrazné omezení pro děti, které ve škole potřebují individuální přístup a dodatečnou pomoc. PO další pedagogický pracovník zahrnuje kromě školního psychologa a speciálního pedagoga, jejichž financování má být na základě novely zajišťováno plošně, i možnost využití dalšího učitele. Ten bývá jako podpůrné opatření přiznáván dětem s podpůrnými opatřeními ve vyšších stupních pokud nepostačuje využití asistenta pedagoga.
7 důvodů, proč znevýhodněným dětem nebrat podpůrné opatření „další pedagogický pracovník“
Stanovisko k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk...
Nová kampaň: Ve škole se Spoluškolou
Začátek školního roku jsme společně zvládli a nyní už vše běží, jak má. Nebo ne? Máme pro vás v listopadu připravenu novou kampaň „Ve škole se Spoluškolou“, která navazuje na zářijovou akci Zpátky do školy. V rámci předcházející kampaně se nám podařilo oslovit mnoho rodičů a dětí s radami, jak vstup do nového školního roku zvládnout, co nejlépe. Nyní jsme připravili pokračování, kdy se vám pokusíme poskytnout praktické rady a tipy jak zvládnout školní rok aneb co dělat když dítě potřebuje během školního roku pomoc.
Ptáte se nás: Musí dítě zůstat doma, pokud nejede na plánovaný školní výlet?
VÁŠ DOTAZ Je možné, aby základní škola pořádající výlet požadovala po rodičích, jejichž děti nejedou na výlet, aby si v tento den nechali dítě doma? Neměla by...
Speciální škola v Ostravě skvěle zvládá Ládíkův atypický autismus, maminka má ale obavu ohledně střední školy
Jedenáctiletý Ládík je veselý kluk, který si rád hraje s kamarády a moc rád chodí i do školy. Jeho příběh ale nebyl vždy jednoduchý. Když mu byly zhruba tři roky začal vykazovat určité odchylky ve vývoji. Maminka Katka si všimla, že nekomunikuje jako ostatní děti a má potíže zapojit se do běžných činností. Po několika vyšetřeních byl Ládíkovi diagnostikován atypický autismus a lehké mentální postižení. Tato diagnóza s sebou přinesla řadu výzev, především v oblasti vzdělávání.
Díky asistentce si Vojta zlepšil nejen známky, ale zlepšily se i vztahy se spolužáky
Vojta je desetiletý kluk, který má diagnostikovanou poruchu chování a emocí. Před několika lety nastoupil na základní školu a první dva roky fungoval bez podpůrných opatření. Přesto, že je Vojta...